lørdag 14. februar 2009

Andøy bygdebok - bind II


Gård & slekt del I heter Andøy bygdebok - bind II. Dette fordi bind I omhandler den generelle historien. Jeg lånte den inn fra biblioteket, ettersom jeg trodde boka var nyutgitt. Sjøl har jeg ikke aner i den kommunen. Jeg skulle skrive av lista over gårder& legge det inn i Slektsforum under mappa Feil/merknader i bygdebøker - Nordland. Dette er ei mappe som foreløpig ikke er åpnet for publikum. Her skal alle som vil kunne registrere feil i bygdebøker. Feil finnes - javisst.

Boka var ikke nyutgitt, den var fra 2003. Biblioteket hadde bare ikke kjøpt den inn tidligere. Når jeg sjekket i Slektsforum så jeg at Per-Olav allerede i oktober 2007 hadde skrevet av gårdslista. Dermed er det bare å levere den tilbake, til glede for neste låntaker.

Bygdeboka er laget av lokalhistoriker, forfatter & DIS-medlem Johan I. Borgos. Han produserer alltid kvalitet, & for de som skal søke etter noe i Vesterålen så anbefaler jeg hjemmesida hans her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar