lørdag 28. mars 2009

Googling IV

Det googles & søkes over en lav sko, det er utrolig hva folk leter etter, & enda mer utrolig at de får treff på denne lille historiske bloggen min. Nye søkemoteorer som er observert er Yahoo! & Google BETA. Dessuten ligger url-en på min signatur på Slektsforum, samt Facebookprofilen.

Hvilke søkeord er i bruk ? Vil du ha mange treff så anbefaler jeg at du skriver noe om stavkirker: alle stavkirker i norge - Når kom stavkirkene til Norge? - stavkirkekart - stavkirken i norge - stavkirker i norge [både tekst & billedsøk]. Ordet er mye brukt i ulike varianter, til & med denne: mette marit stavkirke.
Ett annet sikkerstikk er: skinndød. Skriv noe om det!

Gledelig er det at nyheten om galleriet på Storjord i Saltdal fenger mange:
adde graddis nokon bu tru - galleri per og kajsa - Galleri Per og Kajsa - Galleri Per og Kajsa på Storjord i Saltdal. Det søkes ikke bare i Norge etter dem, til & med: [http://www.google.co.uk/search?] var i bruk.

Den historiske interessen i Narvik er heldigvis ustoppelig. I tilknytning til malmbyen regner jeg disse søkeordene: gamle narvik - Gamle tog - narvik gamle dager -LKAB historie Narvik - historisk leksikon på nett [billedsøk] - rallar - rallar narvik - rallare i Narvik [billedsøk] - slekt narvik.

Noen personnavn får også treff: flyger anonsen - håvard j nilsen - jan hagenes - mette gunnari & siv lysvold (begge damene flere ganger), samt billedsøk etter: oddmund ljone - R .Nelson maler.

Hanne Vandraas er ei ung historiker det søkes etter, men henne vil jeg nevne i sammenheng med disse søkene: Eidsvollsmenn og Finnmark - eidsvollmenn rakk ikke fram.

Når noen spør hva slags blogg dette er, faller jeg ofte for fristelsen til å benevne den som en historisk blogg. Serien om viktige årstall gir treff på: hva skjedde den 19 - hva skjedde i norge 1991 - hva+skjedde+i+år - historie 1800 - ottars reise - norge i i 1700 - STRILEKRIGEN [billedsøk] - Svolvær 4.mars 1941 - lofotraidet (svært mange) - mars 1941 - trollfjordslaget [både tekst & billedsøk]- viktige årstall.

Hverdagsliv er vel dette: programbladet - programoversikt 1970 [billedsøk] -
Ukeblad Hjemme - donald god gammel årgang [billedsøk].

En del personer er tydelig vis på jakt etter meg: blogg viggo eide - bloggg viggo eide - viggers - viggers eide - viggo eide - viggo eide blogg - tid for rom - tidogrom.
Noen andre skulle vel et helt annet sted: tid og rom reklamebyrå ?

Var dette vel mye på en gang? Jeg har faktisk ikke nevnt alt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar