søndag 26. februar 2012

Familiebilde i Bodø 1894

Når det ringer i telefonen, kan det være noe ... interessant. Midt i en fredagsvask for noen tid tilbake fikk jeg Jan Anker Skurdal på telefonen. Han hadde noen lokal- & slektshistoriske spørsmål som jeg svarte på etter fattig evne. Ettersom Skurdal hadde et familiefotografi med navn på flere personer ba jeg om å få en kopi, & det fikk jeg:

Her kommer bildet av mine oldeforeldre, Lorentz Peter Nilssen & Marie Louise, født Wexelsen samt deres 9 barn. Ingen av barna er født i Bodø, men jeg tror bildet er tatt like etter de kom til Bodin Landbruksskole i 1893 eller 1894. 

Jeg har mange flere bilder av familien bl.a. fra mormor Gudrun giftet seg i Bodin kirke 27. juli 1902 som viser 26 personer der jeg vet navnene på mange. 

Har også et dobbeltportrett av Fridhtjov Anderssen & hans kone Aagot som var min grandtante, & ett av mine spørsmål er om de hadde noen barn, siden jeg er på leting etter alle mine tremenninger.

1 kommentar:

  1. Wow.

    Dette var et staselig bilde syntes jeg. Det er så artig med de gamle bildene. De forteller så mye :-)

    SvarSlett